做一個鬼臉

Thursday, July 27, 2006

喪失



我抱着小外甥女等着姐姐下班
姐姐一襲青衫以主治專 科醫生的身份步出手術室
小外甥女看見母親囔着要母親抱
姐姐匆匆親了女兒﹐
向我說着:"讓我再看多一個病人" 語畢﹐往病房直奔

我望着姐姐的背影
內心一陣觸動
這麼多年了姐姐仍然堅持着當年學醫的信念
名與利沒有讓她喪失了自我
永遠是以病人為重

我頓時覺得自己異常渺小
身為律師的我
到底為社會貢獻了什么?
我似乎在名利的洪流中忘卻了當年的承諾
我對法律的熱愛被殘酷的現實剝削多少?
我征在手術室前
內疚的不能自己 .......

9 Comments:

  • At 3:50 AM, Blogger FrenchFies said…

    哇~~
    你們一家都是專業人士
    佩服~~

     
  • At 3:31 PM, Blogger ça va pas la tête said…

    there is a time for everything and a place for everyone.

    ;) Enjoy yourself in Taiwan.

     
  • At 11:25 AM, Blogger savante said…

    GASP! In Chinese! I need a universal translator!

    Paul

     
  • At 5:07 PM, Blogger Tsubasa a.k.a 滑翔翼 said…

    新风格新心情噢~完全抛开以前的你了。有点感慨,也有点可惜。

     
  • At 1:31 AM, Blogger hcpen said…

    好羨慕唷...你的布落格超多人留言..不像我的...傷心傷心:( 還有希望玩的開心...

     
  • At 10:41 AM, Blogger Wooby 无比(膏) said…

    律師哦,利害啊,
    果然射手座的生物理想都是比別人高幾倍,
    至少你和我們這班老百姓比較,
    有高一層的名份和職業!!

    醫生是醫生,律師是律師...
    世界和不和平不是你能控制的,
    開心一點過日子,
    不要讓大家在這裡擔心你、安慰你,
    就是你活在當下必須做的事情了。

    p.s:想不到你也是用粉紅部落客版本,同類同類...

     
  • At 8:21 AM, Blogger Legolas said…

    Lawyers are always being hated by the public, sorry to say.

    In my opinion, when you tried your best to defend your client, whether he's on the right or wrong side, you're on the right track of being a good lawyer. That's the ethic of a lawyer.

    You will be able to do something for this society. It takes time.

     
  • At 1:02 PM, Blogger Tsubasa a.k.a 滑翔翼 said…

    我之前有介绍一套法文电影叫Le papillon,所以我的网站才有2只蝴蝶啊~应景嘛~

     
  • At 5:27 PM, Blogger legalmate said…

    frenchflies
    沒有啦 ﹐ 大家都是在不同領域 的專業人士 ﹐在你的工作領域裡你也是專業人士


    ca va pas la tete
    thanks. i had great time there.

    savante
    welcome. yeah, too bad u cant read chinese.

    滑翔翼
    我仍然是我啊

    hcpen
    別傷心﹐ 也許大家在忙

    OOby
    謝謝你的關心

    男能可貴
    你的 blog怎麼啦

    Legolas
    Thanks, and happy belated birthday :)

     

Post a Comment

<< Home